bell morningstar

Kaikki isäni ja omatkin kanootit.

bell morningstar

ViestiKirjoittaja Samuli » 08 Heinä 2010 23:48

onko kokemuksia kys veneestä? kaikki kokemukset kiinnostaa, hyvä/huono, viritykset, soolo/kaksikko, jne.
Samuli

Re: bell morningstar

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 11 Heinä 2010 22:42

Yhdistyksemme jäsenet Pirjo Arvola ja Jussi Riku & heidän poikansa ovat omistaneet 3-penkkisen RX Morningstarin keväästä 2002. He halusivat oman kanootin ja minä suosittelin heille Mornignstaria. Silloin Bellille oli vain saksalainen maahantuoja, jonka kautta tilasimme Morningstarin ja mulle RX Wildfiren (Yellowstone Solo). Koita panna Jussille tai PIrjolle vaikka ykstyisviestiä tämän keskustelupalstan kautta, niin varmaan kertovat lisää. Ainakaan eivät ole vaihtaneet kanoottia toiseen ja se on edelleen heillä käytössä.

Pirjon Mornigstaria olen ainoastaan kokeillut muutaman kerran, mielestäni heidän tarpeisiinsa se oli hyvä valinta: Meloivat kaksin, yksin ja pojan kanssa eivätkä halunneet ensimmäiseksi kanootiksi mitään isoa rahtilaivaa. Morninstar on hyvä all-rounder. Eikä edes ihan hidas kokoonsa nä'hden. Kevyt meloa.

Samassa kuormassa tuli minulle Wildfire. Se oli minulle lopun elämäni kanootti hankin sen ensimmäiselle Vienan-Karjalan retkelleni Pongomajoelle. Kanootti oli juuri sitä, mitä olin hakenut. Oli hilkulla, etten valinnut Mad River Guidea, jälkeenpäin voin sanoa, että kävi hyvä tuuri monessakin mielessä. Sen jälkeen minulla on ollut Useampia Bellejä: Northstar KL (tällä meloin solona Suomen rannikon), Magic KL, Merlin II BG, Prodigy X RX, Northwood KL ja Northwind RX.

Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä - mä tykkään Belleistä. :)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja keke » 12 Heinä 2010 12:00

Terve,
muistaakseni Jussin kanootti oli mukana A-ry:n tapaamisessa 2006. Kanootti toimi siellä mainiosti. Silloinhan oli melkoinen tuuli, Martti P teki mittauksia lauantai melonnan aikana. Tulomatkalla oltiin Jussin kanssa pitämässä pystyssä soolon reskutusta suorittavaa kanoottia, jossa ainakin Harri H ja joku muu? Samana vuonna Pirjo ja Jussi olivat kanootillaan Pääkaupunki melonnassa.
Tv. keke
keke

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 15 Heinä 2010 00:13

keke kirjoitti:Terve,
muistaakseni Jussin kanootti oli mukana A-ry:n tapaamisessa 2006. Kanootti toimi siellä mainiosti. Silloinhan oli melkoinen tuuli, Martti P teki mittauksia lauantai melonnan aikana. Tulomatkalla oltiin Jussin kanssa pitämässä pystyssä soolon reskutusta suorittavaa kanoottia, jossa ainakin Harri H ja joku muu? Samana vuonna Pirjo ja Jussi olivat kanootillaan Pääkaupunki melonnassa.
Tv. keke

Hyvä Keke!

Tosiaan, silloin oli todella kova tuuli. Rehtolan Matti kaatui Bell Magickillä ja kanootti karkasi saman tien miehen ulottumattomiin.
Itse olin sen verran ylempänä, että seurasin reskutusta kauempaa. Mulla on hämärä mielikuva, että meloin Mornigstarin osan matkaa solona tuossa tuulessa. Hyvin sujui. Tämän voin tietysti muistaa väärinkin.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja Martti P. » 15 Heinä 2010 11:17

Jaakko Makikyla kirjoitti:Tosiaan, silloin oli todella kova tuuli. Rehtolan Matti kaatui Bell Magickillä ja kanootti karkasi saman tien miehen ulottumattomiin.

Silloin oli Tammelan Kuivajärvellä vastatuulta 10 m/s kotimatkalla parin kilometrin verran. Pikkusoolot siitä selvisivät, Rehtolan Mattikin järjestäytyessä tapahtuneen kaatumisen jälkeen. Jaska tuli ylös myös, mutta en muista millä kanootilla. Sen sijaan Solo Plussat eivät tuuleen nousseet, vaan joutuivat kiertämään viereisen lampiryhmän kautta, jossa vähän saivat kanniskella. Sitä kautta tulivat myös jotkut kaksikot, mutta ainakin Aulin kipparoima tuli suoraan.

Martti
Martti P.

ViestiKirjoittaja Samuli » 09 Touko 2011 12:01

Tervehdys, Morningstar oli talven ulkosäilössä. Penkkien ja puuosin ruuvit on nyt aika löysällä. Kanootissa on muoviset partaat. Kyselisin, voiko noi kiristää ihan kunnolla kiinni, vai kannattaako jättää turpoamisvaraa tms.?
Samuli

ViestiKirjoittaja ripa » 09 Touko 2011 13:22

Kiristä kohtuudella, talveksi olisi hyvä löysätä (en minäkään koskaan muista) kuten myös keulan ja perän puupartaiden kiinnitysruuvit, jos puulaidat. Talvella pitkään ilman suhteellinen kosteus pitkään hyvin korkea >90% jolloin puu turpoaa huomattavan paljon. Onneksi kevät aurinko kuivaa.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

ViestiKirjoittaja Samuli » 09 Touko 2011 15:11

Tattis. Näin teen.
Samuli

Paluu Kanootit