Kanootti jokiretkeilyyn

Kaikki isäni ja omatkin kanootit.

Re: Kanootti jokiretkeilyyn

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 28 Huhti 2011 12:32

pkivela kirjoitti:Tuosta Bellistä vielä, että löysittekö jostain uutisen, että valmistus olisi lopetettu?
Uutisissa puhutaan lähinnä siitä, että ORC olisi myymässä Bell liikentoimintaa jollekin toiselle omistajalle.
Näinollen toiminta luultavasti jatkuu tälläkin hetkellä ilmeisesti ennallaan ja luultavimmin myös uuden omistajan siipien alla.
Tuskin tuota muuten kukaan ostaisikaan.

Toiminta jatkuu, mutta ymmärtääkseni supistetussa muodossa. Jenkkien lama iski Belliin, joka sielläkin on hintaluokan yläpään kanootteja.
Saamani vastauksen mukaan ovat talven aikana tehneet vain jälleenmyyjien etkäteen tekemät tilaukset. Vaikea ennustaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kanoottivalmistajia Jenkeissä ja Kanadassa riittää, joten yhden merkin kohtalo ei kokonaisuutta paljon heiluta. Jälleenmyyjät etsivät varmasti muita merkkejä Bellin tilalle ja mahdollinen uusi omistaja joutuu tarjoamaan Belliä tietysti nykyisille jälleenmyyjilleen. Moniko niistä haluaa uusia merkkejä repertuaariinsa? Hienoja kanoottejahan ne ovat, mutta varmasti on muitakin mielenkiintoisia kanootteja. Minua on esimerkiksi pitkään kiinnostanut Bellin Merlin kakkosta lähelläolevat
kanadalainen Souris Riverin Tranquility http://www.sourisriver.com/tranquility.html ja Swiftcanoen Shearwater http://www.swiftcanoe.com/canoe/solo/shearwater.htm
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja pkivela » 28 Huhti 2011 20:38

Jaakko Makikyla kirjoitti:Minua on esimerkiksi pitkään kiinnostanut Bellin Merlin kakkosta lähelläolevat
kanadalainen Souris Riverin Tranquility http://www.sourisriver.com/tranquility.html ja Swiftcanoen Shearwater http://www.swiftcanoe.com/canoe/solo/shearwater.htm

Siitähän se Bellin kohtalo vähitellen selviää.
Mielenkiintoisia merkkejä.

Tässä kuvat Mad Riverin 16 TT ja uudesta 15 Reflection malleista.
Painoero on merkittävä ja muodoissakin paljon eroa.

Kuva

Kuva

Kuva
pkivela

ViestiKirjoittaja pmaksima » 11 Touko 2011 21:49

Jaakko Makikyla kirjoitti:
pkivela kirjoitti:Tuosta Bellistä vielä, että löysittekö jostain uutisen, että valmistus olisi lopetettu?
Uutisissa puhutaan lähinnä siitä, että ORC olisi myymässä Bell liikentoimintaa jollekin toiselle omistajalle.
Näinollen toiminta luultavasti jatkuu tälläkin hetkellä ilmeisesti ennallaan ja luultavimmin myös uuden omistajan siipien alla.
Tuskin tuota muuten kukaan ostaisikaan.

Toiminta jatkuu, mutta ymmärtääkseni supistetussa muodossa. Jenkkien lama iski Belliin, joka sielläkin on hintaluokan yläpään kanootteja.
Saamani vastauksen mukaan ovat talven aikana tehneet vain jälleenmyyjien etkäteen tekemät tilaukset. Vaikea ennustaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kanoottivalmistajia Jenkeissä ja Kanadassa riittää, joten yhden merkin kohtalo ei kokonaisuutta paljon heiluta. Jälleenmyyjät etsivät varmasti muita merkkejä Bellin tilalle ja mahdollinen uusi omistaja joutuu tarjoamaan Belliä tietysti nykyisille jälleenmyyjilleen. Moniko niistä haluaa uusia merkkejä repertuaariinsa? Hienoja kanoottejahan ne ovat, mutta varmasti on muitakin mielenkiintoisia kanootteja. Minua on esimerkiksi pitkään kiinnostanut Bellin Merlin kakkosta lähelläolevat

Toivottavasti Bellin suomalainen maahantuojakin ottaa yhden tai kaksi korvaavaa kanoottimerkkiä repertuaariinsa. Souris River ja Swift voisivat olla hyviä merkkejä. Itse olen suurella kiinnostuksella lukenut Swift Mattawan ja Kipawan arvioita netistä.

Petri
pmaksima

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 11 Touko 2011 22:17

pmaksima kirjoitti:Toivottavasti Bellin suomalainen maahantuojakin ottaa yhden tai kaksi korvaavaa kanoottimerkkiä repertuaariinsa. Souris River ja Swift voisivat olla hyviä merkkejä. Itse olen suurella kiinnostuksella lukenut Swift Mattawan ja Kipawan arvioita netistä.
Petri

Kävi miten kävi, niin voin suositella, että eletään niiden merkkien kanssa, jolle on suomalainen maahantuoja.
Kelpo malleja on kaupan ja maailmalta tilaamalla sahataan omaan melaan. :=)

Kun MadRiverien maahantuontiin tuli katko, tilasin MR Destinyn Saksan kautta ja hain sen Hampurista, oli kiire saada toimiva kanootti ACR:ään, joka sitten juuri sinä kesänä kuivui kasaan. Samoin eka Bellini tuli Saksasta, koska suomalaista maahantuojaa ei vielä ollut ja Wildfire oli speksien mukaan juuri oikea kanootti ensimmäiselle Venäjän reissulleni, viime metreillä MR Guide oli toisena vaihtoehtona, mutta Guiden tuulipinta käänsi lopulta valinnan Wildfireen. Molemmissa tapauksissa hakusessa oli tietyntyyppinen yhden projektin kanootti (kuten mulla tuntuu olevan tapana, kun kanootteja hommaan). Aikaa kului ja vähän rahaakin. Hauska oli tietysti ajella Saksan moottoriteitä tuhatta ja sataa kanootti katolla. :)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja pkivela » 12 Touko 2011 21:07

Hurjaa "kuluttamista" ja maailma pelastuu.
Jousimetsästäjissä on myös tietty ryhmä, jotka vaihtavat välineet joka kausi.
Sitten käydään 3-5 kertaa ulkomailla eksoottisilla safareilla.
Samoin olen kuullut porukasta nimeltä uistattelijat.
Venehän on kohtuu iso investointi ja kisoja on ympäri suomen.
Mutta iso uistinlaatikko ja iso osa välineistä menee kuulemma joka kausi uusiksi.
pkivela

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 12 Touko 2011 23:26

pkivela kirjoitti:Hurjaa "kuluttamista" ja maailma pelastuu.
Jousimetsästäjissä on myös tietty ryhmä, jotka vaihtavat välineet joka kausi.
Sitten käydään 3-5 kertaa ulkomailla eksoottisilla safareilla.
Samoin olen kuullut porukasta nimeltä uistattelijat.
Venehän on kohtuu iso investointi ja kisoja on ympäri suomen.
Mutta iso uistinlaatikko ja iso osa välineistä menee kuulemma joka kausi uusiksi.

Niin se menee.
Mun oppi-isäni melonnassa, Martti Pesonen sanoi, kun mulla oli taas uusi kanootti alla, että opettelisit melomaan. :)

Viisaasti sanottu. Ja totta.

Mulla on nyt yksi kanootti, joka on hankittu nimenomaan maraton-melontaan kelloa vastaan.
Tiedän, että siinä kanootissa on enemmän ominaisuuksia kuin mihin pystyn. Kahden kesän opettelu alkaa pikkuhiljaa tuoda tulosta.
Tässä tapauksessa kanootti on oleellisesti niin hyvä minulle, että tiedän, ettei se vaihtamalla parane. On pakko opetella melomaan sitä oikein.

Nää on herkkiä instrumentteja ja tekniikkaa voi hioa loputtomiin, opettelemalla ja myös ostamalla uusia välineitä.
Ja eihän ne vanhat kalut hukkaan mene, ne jatkavat elämäänsä toisten melomana ja heille se kanootti tai mela on uusi tuttavuus.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja pkivela » 13 Touko 2011 11:29

Onhan se kestokulutushyödyke joka kestää todella pitkään.
pkivela

Edellinen

Paluu Kanootit