Hulluus kasvaa, koottava kanootti

Kaikki isäni ja omatkin kanootit.

Re: Hulluus kasvaa, koottava kanootti

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 15 Maalis 2011 20:29

M.Mantere kirjoitti:Jaakko: Näinkin voisi yleistää: mitä hitaampi koottava on kasata, sitä paremmat ovat sen melontaominaisuudet.

Toisaalta se mikä kiehtoo kumikanootissa on sen vaivattomuus mennä elämysten äärelle ja siinä hieman heikompi teknisyys ei paina mitään,
Näin noviisi ajattelee. Elämys voi löytyä läheltäkin( tai 500km Norjasta ) mutta sinne pitää päästä.

T: Mikko

Itseasiassa suosittelen mieluummin pumpattavaa kuin koottavaa,
ilma on niin paljon helpompi hantteerata. Juuri hankalan kokoamisen vuoksi Pakboatin käyttö jää minulla aika vähiin, ei sitä ihan päivän keikalle viitsi ottaa jos muuten saa kanootin joen varteen. Olisinko melonut sillä kaikkineen runsaat 500 kilsaa - kylläkin hyvin mielenkiintoisia kilometrejä. Koskiretkille otan sen mielellläni, siellä se on mun luottokanootti.

Pakboat_kangaskoskessa.jpg

Joku otti minusta kuvan v. 2008 Jongun hujauksessa. Sen verran pitää pakboatia kehua, että kuten kuvasta näkyy, olen saanut kanootin pois päävirrasta rauhallisempaan sisäkaarteeseen ja olen osumassa alatöyssyn kieleen, juuri oikeaan paikkaan. Vehje on yllättävän hyvätapainen ja ketterä virrassa. Joku luuli kyseisessä tapahtumassa, että olen suojannut kanoottini pressulla. :)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja M.Mantere » 25 Maalis 2011 21:27

Vaihtoehto puhallettavalle puoleksi vuodeksi: Vie emännän ylimääräisen kerran ulkomaille( köpiksen kevääseen), niin tuli lupaus heittää ja hakea kymmenkunta kertaa. Tämän vaihtoehdon etu on että saa riittävästi kilometrejä perus vehkeelle, eikä opettelussa ole kahta laitetta yhtä aikaa. Kumikanootti elää kyllä vielä, katsotaan syksyllä. :D

Mikko
M.Mantere

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 26 Maalis 2011 16:24

M.Mantere kirjoitti:Vaihtoehto puhallettavalle puoleksi vuodeksi: Vie emännän ylimääräisen kerran ulkomaille( köpiksen kevääseen), niin tuli lupaus heittää ja hakea kymmenkunta kertaa. Tämän vaihtoehdon etu on että saa riittävästi kilometrejä perus vehkeelle, eikä opettelussa ole kahta laitetta yhtä aikaa. Kumikanootti elää kyllä vielä, katsotaan syksyllä. :D

Mikko

Joo - kaikella on hintansa. :)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

Edellinen

Paluu Kanootit