Pakkelia Royalexiin?

Hyvät ja huonot. Melonta ja retki

Pakkelia Royalexiin?

ViestiKirjoittaja Lefa » 29 Huhti 2010 16:10

Terve. Olen uusi täällä ja liityin melkeinpä vain kysyäkseni yhtä asiaa. 20 vuotta vanha 17' Mad River Duck Hunter alkaa olla pohjastaan aika kulunut, vaikka olinkin jo vuosia sitten liimaillut siihen kevlar-vahvikkeet molempiin päihin.

Kysymys kuuluu, että mistä voisin saada valmiiksi sopivan väristä (sammalenvihreätä) pakkelia pohjan silotteluun? Juu, tiedän, että voipi ottaa telehvoonin käteen ja soittaa Welhonpesään tai Bearwateriin, mutta nämä veijarit myös osaavat myös hinnoitella tavaransa niin että hirvittää. Vaan olisko kukaan tilaillut ulkomailta mainittua tököttiä? Uskoisin tällä tavoin menetellen saavani kanoottini kuntoon hiukan edullisemmin.
Lefa

Re: Pakkelia Royalexiin?

ViestiKirjoittaja ripa » 30 Huhti 2010 14:22

Se tökötti on 2-komponentti epoksitahnaa (ainakin minä olen sellaista laittanut, MRC 16" Explorer täyttää 21 v.). Mun tökötti (ent. MRC maahantuojalta hommattu) pohjaan on valkoista. Kanootin voi sitten maalata saman väriseksi (duck hunter taisi olla dark olive tjsp). Noiden tököttien tilaamisessa ulkomailta itse voi olla ongelmana kuljetus, kun tuppaavat olemaan herkää syttymään tms. ja kuljetusliikkeet (varsinkaan lentokoneet) ei sellaisista tykkää.
Royalexissä se värikerros on vinyyliä ja tärkein tehtävä suojata alla olevaa ABS-muovia UV-säteilyltä. Eli jos ei ole kamalasti abs kulunut ja haluaa vain suojata ne, pääsee halvimmalla, kun menee autotarvikekauppaan (tai halpishalliin) ja ostaa suht. saman väristä vinyylimaalia. Ei se valmistajan maalikaan ole samaa sävyä kuin sun nykyinen kanootin väri. Voi sitä tököttiä joltain muultakin kuin kanoottien maahantuojilta Suomesta löytyä. Sitä ei ole pakko maalata ja sitten kanootti onkin tosi "jokiuskottavan" näköinen ;)
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

Re: Pakkelia Royalexiin?

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 30 Huhti 2010 14:56

Mjoo, me korjattiin luokille mennyttä Guidea tuossa jokin aika sitten. Massana oli 1 kg valeaa kaksikomponentti Terhi Fixiä ja päälle vetäistiin spreiaten 400ml vihreätä Terhi maalia. Kuten Ripa totesi, tulee jokiuskottavan näköinen. Ei tosiaankaan ihan sama sävy kuin alkuperäinen vihreä,

Tavara hankittiin sellaisesta paikasta kuin Waltic Oy, www.waltic.fi. Kustansi puoli vuotta sitten 20€ maali ja 49€ massa.
Kuva
Janne Janhunen

Paluu Varusteet