Ostan kevyen soolon

Vain yhdistyksen jäsenille.

Ostan kevyen soolon

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 19 Huhti 2010 13:22

Jos siis kevyttä (kevlar tai grafiitti) sooloa olisi tarjolla, niin perhe Janhunen saattaisi kiinnostua.

Janne.Janhunen@iki.fi
040-500 7345
Kuva
Janne Janhunen

Re: Ostan kevyen soolon

ViestiKirjoittaja Rolle » 19 Huhti 2010 19:29

Janne Janhunen kirjoitti:Jos siis kevyttä (kevlar tai grafiitti) sooloa olisi tarjolla, niin perhe Janhunen saattaisi kiinnostua.

Minulla on ollut nettiveneessä kirjanmerkki jo pitkään, ja tarkistan viikottain, mitä kanootteja on kaupan. Tänään bongasin sieltä yhden Bell Nortwindin, royalex-version. Harvoin noita Bellejä siellä on. Yleensä ovat lasikuidusta tehtyjä X-merkkisiä rantaruotsalaisten kotiverstaiden (?) tuotantoa. Sinä etsit soloa, tuo ei ole siis solo.

Vai perhe? Huijaatko? Voiko perhe olla kiinnostunut, ettet olisi itse :)

Rolle
Rolf Moberg
Rolle

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 19 Huhti 2010 19:36

Northwind meni vaihdossa Welholle.
No mistä mä tiedän?
Pitäähän yhdistyksen pomon tietää, mitä maailmalla tapahtuu.
:)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja mpikkara » 19 Huhti 2010 20:20

juu kyllä pomon on tiedettävä mitä alaiset sählää...

on se priima rx northwindi ostettavissa ilman welhoakin, mutta vaihtohinta oli kyllä uudenveroisesta royalexisestä kuituiseen pakottava eli mukava

mutta saa toki kysellä paattia suoraan multa jos kiinnostaa, menee kauppaan ilmeisesti äitienpäiväviikonloppuna, jollei joku hae sitä pois ennen sitä (paatti nyt mikkelissä ja savolaislla olisi siis lyhyen matkan päässä belliä tarjolla) huippu allround paattihan tuo on ja hinta-laatu taitaa olla enemmän kuin kohdillaan + welholla keskipenkki sooloiluun tais maksaa vaan jotain 50€

väri on muuten tsäpäkkä punainen ja partaat helppohoitoista vinyliä + rungossa kunnon tuore vahaus vielä pinnassa

t
marko

edit.20.4
paatti varattuna toistaiseksi eli tais mennä heti ensimmäisenä vuorokautena kun myyntiin tuli!
edit.21.4
ja myyty on
Viimeksi muokannut mpikkara päivämäärä 21 Huhti 2010 19:17, muokattu yhteensä 2 kertaa
mpikkara

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 19 Huhti 2010 21:46

Hehe, kyllä se tässä tapauksessa on nimenomaan perhe Janhunen. Minulle kelpaisi vähän rouheampi pelikin, mutta vaimo haluaa nimenomaan kevyen yksikön. 10-vuotias tyttökin pistelee jo ihan mallikkaasti. Kaksikkoja on tarjolla muuten, mutta hyviä sooloja on vähän vähemmän yhdistysten hyllyissä lainattavaksi. Erämelonnan SMään kun kerroin lähteväni, niin vaimo halusi ehdottomasti mukaan kanoottiin kippariksi. Mikäs siinä, vaimo vie, minä vikisen.

J.
Kuva
Janne Janhunen

ViestiKirjoittaja ripa » 20 Huhti 2010 23:13

Janne!
Sorry, kun annoin Tiinan kokeilla UL-Sandpiperia viime syksyn tapaamisessa. :lol: . Myynnissä se ei ole.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 21 Huhti 2010 09:51

No se kokeiluhan se sylttytehdas on. Nyt on kauhee kuume. Eilen kokeiltiin UL Argosyä. Molempien mielestä syvältä. Levoton kaikin puolin. Referenssinä oli Mad River Independence ja UL Argosy hävisi vertailun 6-0. Mietitytti tosin, että kuinkahan Argosy olisi lastattuna mahtanut käyttäytyä.

Molempien mieleen olisi varmaankin Rendezvous, mutta ikävä kyllä saatavilla vain Royalex versiona. Tomilla on Wilderness. Sitä sopii varmaan jossain välissä kokeilla, mutta mahtaisiko jostain löytyä vielä UL Vagabond ja Prism kokeiltavaksi? Jos ei löydy UL versiota, niin sandwichkin kelpaa.

Jos noista ei löydy, Tiinan täytyy siirtyä sitten Bellin kimppuun, minne itse olisin melonut suoraan. Wenonahin solot eivät koskaan ole oikein miellyttäneet.
Kuva
Janne Janhunen

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 21 Huhti 2010 11:55

Hmm... Kumpi on parempi Beatles vai Rolling Stones?
WeNoNahin käsiala on omansa. Hakevat suuntavakavuutta suoraanmenijöille ja huippunopeutta vauhdista pitäville. Aloittelija arvostaa ensituntumana vakavuutta. Oikeastaan ainoa todellinen ongelma on W:n royalex-kanoottien lötköys. Keveyden ja ehkä hintakilpailukyvyn vuoksi ne ovat järjestäin suht ohutta materiaalia. Materiaalin kilohinta vaikuttaa lopulliseen hintalappuun. Jos vertaa vaikka Esquifen rx-kanootteihin, niin Esquifit ovat tankkeja ja sen huomaa myös hinnassa. Mulla oli kuitu-WeNoNah Encounter. Se parani kuormattuna, mutta tällaiselle heiveröiselle melojalle siinä oli turhan paljon märkäpintaa ja tyhjänä reilusti tuulipintaa. Jostain syytä Minnesota II on mun WeNoNah -suosikki - kova kulkemaan ja silti merikelpoinen. Arvaan, että WeNoNah on enemmän kuitukanoottivalmistaja. Kun malleja on sovellettu halvempiin ja pehmeämpiin muoveihin, ei design ole ehkä paras mahdollinen. Rx-kanoottien pitää olla aika pyöreämuotoisia pysyäksen kuosissa tai kuten Madrivereissä, pohjassa on kantti, joka jäykistää runkoa. V-pohja tuntuu alkuun kiikkerältä, vaikka ei sitä välttämättä ole. Koskessa v-pohjan etu on, että akanvirtoihin löytyy helposti sopiva kallistus. V-pohja ei ole kovin taloudellinen märkäpinnan suhteen.

Kanoottien vertailussa pitäisi päästä koemelomaan paljon pidempään niissä oloissa ja kuormalla, johon kanoottia haikailee. Lyhyt koemelonta antaa vain jonkinmoisen ensivaikutelman. Joku alkuun hankala kanootti voi muuttua ihan toiseksi, kun oppii sen kanssa elämään. Mä en aina malta opetella, vaan aika pian panen kanootin kiertoon, jos ei miellytä. Monella yhdistyksen jäsenellä on sama kanootti vuosikymmeniä. Tässä homma viehätys onkin. Ehkä.
Elvis on silti paras! Elvis elää!
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 21 Huhti 2010 12:41

Joo, mutta se Argosy olikin nimenomaan UL Kevlar. Kokeilijoiden käsissä todella levoton sekä pitkittäin, että poikittain. Vakavuudesta ei puhettakaan. Siksi mietinkin, että kuinkahan tuo mahtaisi lastissa käyttäytyä. Tyhjänä se oli sekä keveän, että raskaan kuskin käsissä levoton. Kuitu Madriver Independence käyttäytyi tuohon nähden kuin unelma. Tosin Argosyn penkki oli ainakin itselleni liian korkealla, jolloin painopiste tuppasi polvilta melottaessa jäämään hiukan liian eteen. Kun heitin jalat eteen suoraksi jalkatukea vasten, homma muuttui entistä huonommaksi.

Kaksikoissa Minnesota II:sta arvostan itsekin. Olisi hauska saada Minnesota ja Bell Northstar rinnan kokeiltavaksi. Jos nyt toivoa saa, niin rinnalle vielä Northwind ja Northwoods.

Wenonahin Royalexit olivat kuulema aiemmin jäykempiä, mutta sitten materiaaleilta alettiin vaatia kierrätettävyyttä, mikä vaikutti kanoottien jäykkyyteen (Vanamo). Uusissa (ei vielä Suomessa) Royalex Wenonaheissa jäykkyyttä on kuulema saatu parannettua.
Kuva
Janne Janhunen

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 21 Huhti 2010 12:58

Ihan liian vaikeita nuo teidän jutut. Mun alkeellisilla melontataidoillani tärkeintä kanootissa on, että saan sen rontattua vesille mahdollisimman usein tappamatta itseäni sen kanssa kuivalla maalla. Koska en ole kokenut meloja, en tiedä missä, miten ja koska aion meloa, niin että menee pikkuisen vaikeaksi tuo sopivissa olosuhteissa oikealla kuormalla kokeileminen. Vastoin kaikkia teidän asiantuntijoiden hyviä ja viisaita neuvoja taidankin siis hankkia ensin "mustatuntuu periaatteella" kanootin ja kokeilla mihin minä sitä pystyn käyttämään. Jos menee pieleen, niin joku teistä ostaa sen kuitenkin armadaansa jatkeeksi. :lol:
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

Seuraava

Paluu Osta / myy