Ostan kevyen soolon

Vain yhdistyksen jäsenille.

Re: Ostan kevyen soolon

ViestiKirjoittaja Janne Janhunen » 21 Huhti 2010 14:15

mpikkara kirjoitti:paatti varattuna toistaiseksi eli tais mennä heti ensimmäisenä vuorokautena kun myyntiin tuli!

Ja jos se yks perhanan nimeltämainitsematon kanoottirohmu tulee toisiin ajatuksiin, niin olen yhä edelleen kiinnostunut. Tarjoon vitosen enemmän :lol:

J.
Kuva
Janne Janhunen

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 21 Huhti 2010 15:39

Tiina Kujansuu kirjoitti:Ihan liian vaikeita nuo teidän jutut. Mun alkeellisilla melontataidoillani tärkeintä kanootissa on, että saan sen rontattua vesille mahdollisimman usein tappamatta itseäni sen kanssa kuivalla maalla. Koska en ole kokenut meloja, en tiedä missä, miten ja koska aion meloa, niin että menee pikkuisen vaikeaksi tuo sopivissa olosuhteissa oikealla kuormalla kokeileminen. Vastoin kaikkia teidän asiantuntijoiden hyviä ja viisaita neuvoja taidankin siis hankkia ensin "mustatuntuu periaatteella" kanootin ja kokeilla mihin minä sitä pystyn käyttämään. Jos menee pieleen, niin joku teistä ostaa sen kuitenkin armadaansa jatkeeksi. :lol:

Joo - juuri tuon vuoksi on hyvä ostaa merkkituote. Siitä pääsee aina eroon. Tämän voin vilpittömästi sanoa runsaan kymmenen myydyn kanootin kokemuksella. :)
Täällä vuoden takainen juttu Meloja-lehdessä kanootin valinnasta.
http://tinyurl.com/kanootin-valinnasta-melojassa
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja Rolle » 21 Huhti 2010 19:09

Tiina Kujansuu kirjoitti:Vastoin kaikkia teidän asiantuntijoiden hyviä ja viisaita neuvoja taidankin siis hankkia ensin "mustatuntuu periaatteella" kanootin ja kokeilla mihin minä sitä pystyn käyttämään.

Kokeile ensin, osta sitten. Minä kokeilin vain tuota Northwindiä, koska ei ollut aikaa muuhun. Tunnin kokeilun jälkeen tein kaupat. Royalex-pohja elää hiukan. Sen huomaa erityisesti tyhjänä. Tynnyrein lastattuna eläminen on mielestäni vähäisempää, koska nekin jo jäykistävät pohjan tasaisia kohtia. Ja rajussa melonnassa runko valittaa (=partaat, tuet, penkit). Jostakin kuuluu silloin tällöin nitinää.

Rolle
Rolf Moberg
Rolle

ViestiKirjoittaja mpikkara » 21 Huhti 2010 19:16

no kyllä se oli N-windi kelvannut eli äitikkä myi talvisäilöstä äsken kaneetin uudelle onnelliselle omistajalle... en kyllä olisi uskonut miten hyvin paatti sai kyselyjä ja ostajia olisi ollut useampi heti kun vain ilmon nettiin laitoin
juu ja nyt tulee kuituinen samanmittainen belli tilalle ja uskon että juuri tuo pohjan notkunta vähenee ja toki auton katolle nostot mukavoituu, vaikka hyvä paatti tuo rx N-windikin on
mpikkara

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 25 Huhti 2010 18:53

Pienen yllytyksen jälkeen kävin sitten koemelomassa Bellin Merlin II:n. Kiitoksia vaan hirmusti omistajalle. Olin Heinolassa Tokeenlahdella, joka oli auki, vaikka muuten Ruotsalainen näytti olevan vielä jäässä. Navakka vastatuuli ja räntäsade antoivat kokeilulle oman mausteensa. Onneksi lahdella oli paljon lintuja, joita bongatessa olosuhteet unohtuivat. Olin ihan kohmeessa, kun viimein maltoin nousta rannalle. Ehkä tuolla kelillä se 70 iskua minuutissa olisi pitänyt paremmin lämpimänä, mutta lintujen bongaaminen on silloin vähän vaikeaa.

Kanootista en voi muuta sanoa kuin, että se on tosi hyvä. Tuntui vakaalta ja oli helppo käsitellä. Sain sen kulkemaan suunnilleen sinne minne halusin, tuulesta ja melontataidoistani huolimatta. :-) Tuosta kun vielä kuorisi turhat pois, eli painavat puupartaat ja värin, joka naarmuuntuu käytössä, niin alkaakin olla mun ensimmäisen unelmakanoottini speksit kohdillaan. Sen verran lähellä Bellin Merlin II ja Wenonahin Vagabond ovat mitoissaan, että kyllä sellainen vielä täytyy koemeloa. En vain ole kuullut, että tuota mallia kellään olisi käytössä ja liikkeessäkin oli vain royalex versio.

Mutta millähän sitä meloisi tämän kesän? Eli olemme edelleen kiinnostuneita kaikista käytetyistä sooloista.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Rolle » 25 Huhti 2010 20:33

Tiina Kujansuu kirjoitti:Tuosta kun vielä kuorisi turhat pois, eli painavat puupartaat ja värin, joka naarmuuntuu käytössä, niin alkaakin olla mun ensimmäisen unelmakanoottini speksit kohdillaan.

Paljonkos puupartaiden ja amuliinipartaiden välillä on painoeroa Merlinissä? Bellin sivujen mukaan eroa kahden eri mallin välillä on vain 3 paunaa. Mitä mallit sitten lienevätkin. 3 paunaa on alle 1.4kg, joten kyllä tuo satsaus ulkonäköön kannattaa :-)

http://bellcanoe.com/products/default.a ... &catid=193

Onko kuvassa näkyvä versio kevlar light, eli se, mitä tavoittelet? Tuommoista pitäisi itsekin joskus päästä kokeilemaan.

Rolle
Rolf Moberg
Rolle

ViestiKirjoittaja mpikkara » 25 Huhti 2010 20:37

hommasin viime loppukesästä kuitusen bellin magicin (ja komeet on puupartaat vielä + mun makuun tuo bellin kevlar ul on joteskin niiiiin siisti vrt. wenonahin karumpi työnjälki ja viimeistely), nyt sitä ajattelee että merlin ois varmaan mukavampi, tukevampi tms... mut mitä welholla kun sisällä istuin siinä ja magicissa, niin magicin reuna oli niin mukavasti "hollilla" kun on vielä kunnon tumblehome (olikohan oikea termi sisäänpäin tulevalle partaalle)
ja uskomattoman hyvin tuo menee allokossa vastaseenkin ja kun vaan oppii joskus vielä melomaankin, niin uskon että ei ole vaihdolle tarvetta (kop,kop), ennemmin sitten joku koski-joki-kelpoisampi peli vaikka

bellin sivuilla painot on kai kev ul:n ja blackgoldin eli ei siellä taida olla alu- ja puupartaiden painoeroja näkyvissä (blackgoldin "gelcoat" tuo siis lisää painoa) (ja jos haluat gelcoatin kevlar ul:ään niin bellin sivuilla oli hinnoiteltu tämä optio 212 taalalla!!!)

t
m
Viimeksi muokannut mpikkara päivämäärä 28 Loka 2010 17:59, muokattu yhteensä 1 kerran
mpikkara

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 25 Huhti 2010 21:44

Älkää puhuko kanoottinarkkarin kuullen ultralightista.

Nyt kun mulla on ollut ultralight Northwood, niin olen Markon kanssa samaa mieltä, että sellainen Ul-Merlin olisi sille komee pari.
Mutta Ultralight -alumiinipartaat - saa vielä melkein kaksi tölkkiä kaljaa mukaan. :)

No - tasavarmasti ei tähän hätään.

Pitää ensin maksaa putkiremontti, vaikka se on ihan turha kulu.
Samaa vettä tulee kraanasta ja menee vessasasta.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja mpikkara » 25 Huhti 2010 21:52

mä kun oon streittari ja en tarttee keikyä mukaan niin saan pitää kauniit, lämpöiset ja hiljaiset puupartaat...

http://personal.inet.fi/taide/marko4/paat.jpg
http://personal.inet.fi/taide/marko4/paatti.jpg

ja oli se kevlar ul (ja taas puupartailla) myös mullakin syy hyvän vinyykki-partaisen royalex n-windinkin vaihtamiseen samanmittaiseen kuitu-kaksikkoon, hitsi kun on heikko
Viimeksi muokannut mpikkara päivämäärä 27 Huhti 2010 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran
mpikkara

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 25 Huhti 2010 22:21

Ai-niin,

on mullakin kuva Markon paatista, vieressä mun Northwood
http://picasaweb.google.com/lh/photo/gj ... directlink
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

EdellinenSeuraava

Paluu Osta / myy