Ostan kevyen soolon

Vain yhdistyksen jäsenille.

Re: Ostan kevyen soolon

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 27 Huhti 2010 12:14

Olen saanut päähänpinttymän, että läpikuultava kanootti on Niiiiin paljon hienompi kuin muut. En keksi miksi kanootin pitäisi olla minkään tietyn värinen. Keltaisessa pinnassa ei naarmuihin juuri kiinnitä huomiota. Puupartaat ovat ihan mukavat käsiin, kun nostelee kanoottia ja varmasti myös hiljaisemmat, jos kolistelee melalla kanootin reunaa. Hiljaisuus ja painoa ovat mulle ainoat merkittävät pointit. Mutta viitsinkö maksaa puista 370 €? Tuskinpa. Ehkä. Hmm. Vannoutuneille Belliläisille alumiinit lienevät pyhäinhäväistys, mutta minä en ole vielä myynyt sieluani. ;) En taida myöskään olla valmis maksamaan hienommasta työnjäljestä. Tällaiset mietteet siis nyt alkukaudesta. Saas nähdä mitä mieltä olen syksyllä.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 27 Huhti 2010 12:32

Puupartaat. Auts,

onnneksi en ole kysynyt niiden hintaa. Mulla on takana vakava sairaus: purjeveneily. Siinä puuhassa katoaa suhteellisuudentaju ajan ja rahan ja kaiken muunkin suhteen. Mulla oli monta vuotta mahonkinen iso avomeripursi, joka piti joka kevät hioa ja lakata kauttaaltaan. Mastoa myöden. Kun myin veneen, lupasin itselleni että jokaisessa mun paatissa on pari kämmenen alaa kunnostettavaa puuta, jotta pysyisi mielessä, mitä puuveneen pito on.

Puuvene, rimakanootti ja puupartaat ovat sosiaalisesti lahjakkaita. Satamassa ihmiset tulevat juttelemaan puuveneilijälle. Suomimeloossa porukka aplodeeras, kun lähettiin rimakanootilla rannasta. Kun rimakanootti oli mulla katolla, tuli Helsingissä naapuri juttelemaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen.

Puupatraat kanootissa ovat itseasiassa tukevammat kuin alumiini. Hyvä puutyö on hintansa väärti.

Siitä huolimatta, Avokanoottiyhdistys on avoin kaikille melonnan ja välineiden vaihteluille.
En usko, että kukaan paheksuu toisen välinevalintoja. Ne ovat makuasioita ja priorisointeja.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja mpikkara » 27 Huhti 2010 16:24

auts, nyt täällä jo puhutaan hinnoista...

juu en ollut ajatellutkaan että puu vs amuliini valitaan hinnan mukaan (toisaalta kun ostat käytetyn, niin et voi valita partaita ja väriä yhtä vapaasti kuin kataloogista) (samoin muistaakseni mm. magicin puu-lisähinta amuliinille oli n.150€ ja kev-ul:hän on kellertävähkö & läpikuultavahko...)

ja ehdottomasti kaikki kukat kukkimaan ja nuo mun omat höpötykset oli nyt vaan mun omia höpötyksiä (ps. mulla on myös 23 jalkainen mäntypaatti; osta osta)
mpikkara

Edellinen

Paluu Osta / myy