Merisairaaksi kanootissa?

Mies van Der Rochen sanoin: "Jumala on ykstyiskohdissa"
Pieniä asioita, jotka tekevät melomisesta elämyksen.

Merisairaaksi kanootissa?

ViestiKirjoittaja Milko » 31 Heinä 2011 22:19

Oltiin muutama päivä Päijänteen selillä. Kauhottiin noi 10 km sivuvastaiseen ison selän reunalla. Tuulta ehkä 6-8 m/s ja aalto 40-60 cm. Mulla alkoi tulla heikko olo ja arvailin ruokamyrkytystä tai nestehukkaa. Kun pysähdyttiin ruokatauolle niin 10 minsaa kovalla maalla palautti olon kuntoon. Luulen että tulin merisairaaksi kanootissa. Taidan olla melkoisen onneton meri(järvi)mies!
T: Milko
Milko

Re: Merisairaaksi kanootissa?

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 04 Elo 2011 16:23

Merisairaus on kummajainen, se voi olla pitkiäkin aikoja poissa ja sitten yhtäkkiä iskeä. Veneessä merijalat alkavat toimia 2-3 päivän vesilläolon jälkeen.

Jos tuo alkaa kiusata pidemmän päälle, niin mikään pilleri ei ole suositeltava, koska ne pääsääntöisesti nukuttavat. Kunnon ateria ennen möykkyyn menoa on hyväksi, oireiden ilmaantuessa katse horisonttiin.

Meritautilaastari, oliko se Skopolamiini, on ollut minulla aika toimiva, kunhan ei sorki laastarin laiton jälkeen silmiään - huumatulla silmällä näkee huonosti, kun pupilli on apposen auki. Laastarissa on sekä jarrua että kaasua, joten se ei vältämättä nukuta. Laastari on huume ja muistaakseni reseptitavaraa.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

Re: Merisairaaksi kanootissa?

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 05 Elo 2011 11:04

Jaakko Makikyla kirjoitti:Meritautilaastari, oliko se Skopolamiini, on ollut minulla aika toimiva, kunhan ei sorki laastarin laiton jälkeen silmiään - huumatulla silmällä näkee huonosti, kun pupilli on apposen auki. Laastarissa on sekä jarrua että kaasua, joten se ei vältämättä nukuta. Laastari on huume ja muistaakseni reseptitavaraa.

Kärsin herkästi matkapahoinvoinnista, jopa junassa. Ihme ettei ole vielä vaivannut kanootissa. Olen käyttänyt joskus laastareita. Laastari on vaivaton. Toimii 3 vrk. Itselläni ei ilmennyt sivuvaikutuksia. Laastarin poiston jälkeen lähinäkö aaltoilee hassusti, mutta se menee nopeasti ohi, eikä ole edes kovin epämiellyttävää. Työterveyslääkäriltä saa reseptin nopeasti ja yksi paketti riittää pitkään.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

Paluu Vinkkejä