Oravareitti päättyy Sulkavalle, karttoja

Mies van Der Rochen sanoin: "Jumala on ykstyiskohdissa"
Pieniä asioita, jotka tekevät melomisesta elämyksen.

Oravareitti päättyy Sulkavalle, karttoja

ViestiKirjoittaja Weltsu » 18 Marras 2012 22:45

Oravareitti on yksi maamme kuuluisimmista melontareiteistä. Se sopii myös vähemmän meloneille, kunhan pysyy kartalla...
Reitillä on vesiretkeily luontopolku lukuisine opas- ja havaintotauluineen. Taukopaikkoja on sopivin välein.
Reittitietoa: http://www.oravareitti.fi/index.php/fi/
Weltsu, Veli-Matti Lehtonen
Weltsu

Re: Oravareitti päättyy Sulkavalle, karttoja

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 21 Marras 2012 12:07

Ainakin Janza, minä ja Milko olemme Oravareitin suorittaneet. Janza muistaakseni useampaankin kertaan.

Jos laitatte Etsi ruuutuun oikeassa yläkulmassa sanan "oravareitti" löydätte vanhan keskustelun. Siinä on hyviä vinkkejä.
Vinkkejä ja valokuviakin löytyy.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Weltsu » 21 Marras 2012 15:17

Olen melonut joskus muinoin vain lyhyehkön pätkän Oravanpesälle. Nyt kiinnostaisi meloa rauhallisesti retkeillen koko reitti yhdessä toisten avokanoottimelojien kanssa. Olisiko tästä ensikevään helatorstain avokanoottiyhdistyksen retkeksi? Välillä yöpyminen ja sauna Oravanpesällä? Reitin tuntevat voisivat olla "oppaina", vaikka muutoin mentäisiin leppoisasti jutellen ja nauttien.
Weltsu

ViestiKirjoittaja Janza » 06 Joulu 2012 00:35

"Muutamia" kertoja olen tosiaan Oravareitin melonut, mutta ainoastaan kerran koko matkan. Alussa oleva Jukajärvi on aika puuduttava melottava ja olen jättänyt sen muilla kerroilla sovinnolla väliin. Menneenä kesänä jäi Oravareitti väliin ja jos vaan vapaata järjestyy töistä niin retkeä voisi ajatellakkin ensi keväänä.

Yhdeksän kansiollista retkikuvia löytyy tuolta:
http://janza.1g.fi/kuvat/MELONTARETKET/
Janza

ViestiKirjoittaja Weltsu » 08 Joulu 2012 19:57

Kerrankin on reitti, jossa ei tarvitse revitellä ja voi nauttia retkimelonnasta. Tehtäneen tästä tämän vuoden Avokanoottiyhdistyksen nimikkoretki. Heikki Kukkola on muuten joskus muinoin melonut reitin ja tehnyt ensimmäiset selosteet. Lueskelen Heikin muistelmia ja juuri nyt tekee todella mieli Oraville . Mennään kaikki, jooko? Heikki mukaan tietysti!
Tehhään oikein kunnollinen massaretki! Turustutaan toisiimme ja meloskellaan retkimeiningillä.
Reitin tuntevat voivat kertoa erityiskohteista ja matkavauhti on sitten silleen sopiva.
Weltsu

Paluu Vinkkejä