Näkyvyyttä yhdistykselle

Puhutaan yhdistyksestä.

Näkyvyyttä yhdistykselle

ViestiKirjoittaja Satunnainen meloja » 11 Syys 2012 09:28

Snowflakes seikkailu taitaa olla tapahtuma, missä on eniten vesillä avokanootteja Suomessa samaan aikaan. http://www.kotikone.fi/tomi.kallio-konn ... _2012.html
2 Hengen Joukkueita oli 250.
Siellä saattaisi olla avokanooteista kiinnostunutta porukkaa joukossa, koska avokanoottimelonta on yksi peruslajeista.

Aloittelijoille keli oli haasteellinen ja siellä opastin muutamaa melojaa suoritumaan melontarasteista. Snowflakes tiimi olisi varmasti ilahtunut myös reskutusavusta. Nyt se sitoi usean toimitsijan veden ääreen. Kannattaa miettiä jatkossa mahdollisesta yhteistyökuviosta.

Tomi K-K
Satunnainen meloja

Re: Näkyvyyttä yhdistykselle

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 11 Syys 2012 10:15

Satunnainen meloja kirjoitti:Snowflakes seikkailu taitaa olla tapahtuma, missä on eniten vesillä avokanootteja Suomessa samaan aikaan. http://www.kotikone.fi/tomi.kallio-konn ... _2012.html
2 Hengen Joukkueita oli 250.
Siellä saattaisi olla avokanooteista kiinnostunutta porukkaa joukossa, koska avokanoottimelonta on yksi peruslajeista.

Aloittelijoille keli oli haasteellinen ja siellä opastin muutamaa melojaa suoritumaan melontarasteista. Snowflakes tiimi olisi varmasti ilahtunut myös reskutusavusta. Nyt se sitoi usean toimitsijan veden ääreen. Kannattaa miettiä jatkossa mahdollisesta yhteistyökuviosta.

Tomi K-K

Kun olin Avokanoottiyhdistyksen puheenjohtaja, sain sulan veden aikaan varmaan kerran viikossa hyviä ideoita, joita yhdistys voisi toteuttaa.
Yhtään viestiä en saanut, jossa olisi kysytty, että mulla on tällainen idea, saisinko toteuttaa sen Avokanoottiyhdistyksen nimissä.

Ideoista ei Avokanoottiyhdistyksessä ole koskaan ollut puutetta, tekijöistä aina.

Tomi - siitä vaan ehdotus yhdistyksen hallitukselle ja järkkäämään. :)
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja Satunnainen meloja » 11 Syys 2012 11:38

Jos ideat jää pääkoppaan ei ne etene toiminnaksi ;-)
Vaiheet
1. Idean julkistus
2. Kiinnostaako muita?
3. Haluaako yhdistys panna siihen resursseja.
4. Haluaako yhteistyökumppani jatkaa
5. Organisoituminen
6. Toteutus ja sitoutuminen.

Hommahan ei toimi, jos koko ketju ei toimi ;-)

Olin juuri viime viikolla kuuntelemassa luovuus professorin luentoa siitä miten tehokkaita olemme tuhoamaan luovuutta ja ideoita ;-) Älkää tappako ideoita heti alkuunsa.

Tomi K-K
Satunnainen meloja

ViestiKirjoittaja Satunnainen meloja » 11 Syys 2012 12:31

Luovuusprofessorin ajatuksia voi kuunnella esim tästä: http://areena.yle.fi/tv/1301617

Snowflakes kisassa on paljon hyvä kuntoisia/kroppaisia ihmisiä ikään katsomatta ja autettavilla ei ole pipo kireällä vaikka kyseessä on kisa.

pro sarjalaiset on sitten oma lukunsa, mutta he eivät tarvitse kuin ehkä reskutusapua kun toheloivat liialla yrittämisellä itsenä kumoon. Neuvovalla henkilöllä kannattaa kuitenkin olla silmää, että neuvoja yritettää parantaa suoritusta kannustamalla eikä ole aikaa ns. koulutukseen. Muutamalla vinkillä voi kuitenkin saada paljon aikaan ja hyvää mieltä molemmille osapuolille.

Tomi K-K
Satunnainen meloja

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 11 Syys 2012 13:19

Satunnainen meloja kirjoitti:Jos ideat jää pääkoppaan ei ne etene toiminnaksi ;-)
Vaiheet
1. Idean julkistus
2. Kiinnostaako muita?
3. Haluaako yhdistys panna siihen resursseja.
4. Haluaako yhteistyökumppani jatkaa
5. Organisoituminen
6. Toteutus ja sitoutuminen.

Hommahan ei toimi, jos koko ketju ei toimi ;-)

Olin juuri viime viikolla kuuntelemassa luovuus professorin luentoa siitä miten tehokkaita olemme tuhoamaan luovuutta ja ideoita ;-) Älkää tappako ideoita heti alkuunsa.

Tomi K-K

Haloo Tomi, ei ideat tappamalla kuole.
Ne kuolee, kun ehdottelija ei ota vastuuta ja toteuta ideaa.

Tiedän mistä puhun kertauksen vuoksi:

Avokanoottiyhdistyksessä - vastustuksesta huolimatta - toteuttamiani ideoita:

Nahannit tanssii Taiteiden Yössä esiinnyttiin kuutena vuotena siitä huolimatta, että yhdistyksen taitajat vastustivat ja kutsuttaessa sanoivat, etteivät he lähde sinne itseään munaamaan (julkisuutta tuli telkkarissa ja viimeeksi Hesarin etusivulle, Nahanni-esityksestä kiitoksena Lauri Salama lahjoitti Helsingin Melojille Nahanni-kanootin, josta Avokanoottiyhdistyksen nykyinen sihteeri, myös hemen jäsen, on ehdottanut, että Heme myisi sen, koska se on museoesine)

Erämelonnan SM -kisat
ainakin kaksi yhdistyksen jäsentä erosi vastustaessaan ideaa
(Sain kilpailun johtajana olemisesta Kanoottiliiton Vuoden retkimeloja -mitalin, eka kerta, kun mitalin sai avokanoottimeloja)

Sinivalkonauha avokanootilla
tätä vasta vastustettiin yli seurarajojen ja kansainvälisesti. Mm. Jim Danieldsson, nauhamelontojen isä, ilmoitti, että BlåGulabandia ei saa avokanootilla melomalla.
Diplomin suorituksestani sain pari vuotta suorituksen jälkeen. Eka kerta, kun diplomeita ei jaettu ajallaan.
(Rannikon blogia seurasi 5000+ lukijaa, rannikon sanomalehdet ja mm. Lounaissuomen radio + TV 2)

Tähän mennessä Meloja-lehdessä on julkaistu 49 Nakukanoottikuvaa siitä huolimatta,
että Nakukanoottinimeä vastustettiin yhdistyksessä mm. kirjoittamalla vastine Melojaan

Ai-niin, perustin Arpiaisen Leenan kanssa tän vitun konklaavin. tätä vasta vastustettiinkin!

Tomi: tuosta sun professorin listasta puuttuu yksi tälle yhdistykselle oleellinen kohta: Jaakon idean vastustaminen eroamalla yhdistyksestä. Olisitpa ollut tuolla luennolla muutamaa vuotta aikasemmin. Erämelontasgaboissa olisi ollut sullekin talkoonakkeja vaikka kuinka. :)

Ideoitteni vastustajat alkavat minun kohdalla olla niskanpäällä.
Motivaatio yhdistykseen on hiipunut, pysyn yhdistyksen äänekkäänä rivijäsenenä, en muuta.
Olen tinkini tehnyt. Varmaan joku vastustaa tätäkin päätöstä, heh - kiitos siitä. :)

Jos tämä kirjoitus ei motivoi Tomia toteuttamaan ideaansa, niin se on huono idea ja sen voi minun puolesta tappaa heti alkuunsa.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja mpikkara » 11 Syys 2012 23:22

Jaakko, oot kyl asia ukko!
mpikkara

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 12 Syys 2012 16:56

Jaakko Makikyla kirjoitti:Ideoitteni vastustajat alkavat minun kohdalla olla niskanpäällä.
Motivaatio yhdistykseen on hiipunut, pysyn yhdistyksen äänekkäänä rivijäsenenä, en muuta.
Olen tinkini tehnyt. Varmaan joku vastustaa tätäkin päätöstä, heh - kiitos siitä. :)
Jos tämä kirjoitus ei motivoi Tomia toteuttamaan ideaansa, niin se on huono idea ja sen voi minun puolesta tappaa heti alkuunsa.

Julkisesti ei saa kiroilla. Mutta nyt sanon Jaakolle että voi PERKELE.

Tomille sanon, että hyvä idea. Mun motivaatio ei ainakaan ole hiipunut päin vastoin, oli niin kivaa Hangossa.
Melko varmasti mielelläni lähden mukaan. Ja olen varma että muutkin innostuvat.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Weltsu » 12 Syys 2012 20:24

Joitain vuosia sitten opetin avokanoottimelontaa parille naiselle Kajaanissa. Olivat havainneet saman, mistä Tomi kirjoitti: Toiset ne vaan menee lujempaa ja parermmalla tekniikalla. Jos saatte "lumihiutaleita" kiinni niin oppia jakamaan. Kyllä varmasti ottavat ilolla vastaan.
Kulunut kesä on mennyt painollaan ja eripuolilla on melskattu avokanootti välineenä. Kyllä tästä hyvä tulee ja kaikkia tarvitaan ideoiden toteuttamiseen.
Nähdään Suomenniemellä ja suunnitellaan jo ensivuoden toilailuja.
Weltsu
Weltsu, Veli-Matti Lehtonen
Weltsu

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 13 Syys 2012 10:47

Kyse on siis jonkinlaisesta seikkailukisasta, jossa melonta on yksi osasuoritus.
Osanottajia on satoja ja kaikki melovat pätkän avokanootilla. Wau!

Aktiivisilla ihmisillä on tapana olla kiinnostuneita monista asioista. Tomi on varmasti oikeassa, että tuohon joukkoon mahtuu avokanoottimelonnasta kiinnostunutta porukkaa. Minua kiinnostaa jo pelkästään se miten ihmeessä he saavat noin paljon melontakalustoa paikalle, että ylipäätään noin suuri jengi saadaan melotettua yhden päivän aikana. Jos ei muuta niin on tuo takuulla kiinnostavaa katsottavaa.

Tunnetko Tomi järjestäjiä? Voisitko ehkä olla heihin yhteydessä ja kysyä miten voisimme osallistua tai millaisesta avusta he olisivat kiinnostuneita.

http://teamsnowflakes.blogspot.fi/
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Tomi K-K » 13 Syys 2012 11:37

Juu tunnen muutaman Lumihiutaleen ja muutaman muun lajia harrastavan ja kontaktit on jo kunnossa. Moni heistä on myös muiden melontaseurojen jäseniä. Arpiaisen Leena oli ilmeisesti myös kouluttamassa ennen kisaa osalle osanottajista melontaa. Eli tarvetta on sekä koulutukseen että ns. pieneen valmennusapuun että reskutukseen. Eivät hiutaleet tosiaankaan olleet pahoillaan lisäavusta. Hommaa pitää lähteä viemään eteenpäin yhteistyöhengessä tarjoamalla talkootyövoimaa Win-Win hengessä. Hyvä että tukea idelle löytyy. Aina kaikki ideat eivät kulje vaikeamman kaavan kautta ;-)
Viedään tätä ideaa eteenpäin.

Tomi K-K
Tomi K-K

Seuraava

Paluu Avokanoottiyhdistyskeskustelua.