Meloja Soutu 2/2012

Puhutaan yhdistyksestä.

Re: Meloja Soutu 2/2012

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 09 Loka 2012 13:40

Weltsu kirjoitti:Ei ole sihteerin vika jos lehti ei tule, saati sen A:n puuttuminen. Luulisi toimituskunnassa olevan jäsenemme huolehtivan ko lillukasta. Kyllä tästä hyvä tulee ja ensivuonna kaikki saavat lehden, kunhan sen ulkoasu hieman piristyy nykyisistä "Melankolinasta" vai olisiko jokin syy alakuluoseen etusivuun. Senkin voi vastata toimituskunnan jäsen, ei sihteerimme. Näin alakommenttina. Ja samalla kuinka aktiivisesti ko. hlöt sivustoja lukevat... testi.

Kuinka tämän nyt sanoisi niin kukkaiskielellä, ettei kenenkään varpaat liiskaannu:

Kun yhdistyksessä huomataan puutteita, niistä on hyvä kertoa ja sitä kautta hoitaa asioita kuntoon. Oleellista ei ole, miksi joku asia on väärin, oleellista on, että joku hoitaa sen kuntoon.
Kun ollaan ns. hyviä ihmisiä, eikä huomauteta puutteista, ettei tehdä kenestäkään syyllisiä, käy kuin entisellä kännykkäfirmalla - luullaan, että kaikki on hyvin.

Silläkin riskillä, että joku loukkaantuu, kannattaa itse kunkin kertoa, kun huomaa parantamisen varaa yhdistyksen toiminnassa. Vain palautteella ja palautteeseen reagoimalla asiat paranee. Ihan sama, kuka on syyllinen, sillä ei ole mitään merkitystä, oleellisempaa on, että joku tekee ja hoitaa puutteet kuntoon. Yleensä nämä korjattavat asiat kerääntyvät yhdistyksen sihteerille, siinä vaan pitää kasvattaa paksu nahka ja nähdä asian se puoli, että voi olla sihteerinä entistä paremmaksi kehittyvässä yhteisössä.

Tehokkaan toiminnan kannalta - weltsu vanhana kapparina tän tietääkin - viestin etenemiselle tehokkain tapa on virkatie.
Jos jokainen jäsen alkaa ottaa yhteyttä Melonta-Soutuliittoon joka nippelistä erikseen, niin liiton toimisto hukkuu viesteihin ja mikään ei hoidu.

Melonta-Soutuliitolla on hyvä olla lillukanvarpuja myöden täydelliset tiedot yhdistyksestä, jos ei ole, se ei ole kenenkään syy, mutta pitää panna kuntoon.
Kilpatoiminnassa kysytään yhdistyksen nimilyhennettä ja tulosluetteloissa käytetään juuri tuota jyhennettä.
On hyvä, että A juurtuu ihmisten mieleen kaikkialla samalla tavalla. Tässä mielessä se on oleellinen osa yhdistyksen yhteystietoja.

Olen Melonta Soutu -lehden toimikunnassa. Toimikunta kokoontuu vasta lehden ilmestymisen jälkeen, jolloin mahdollisille puutteille ei enää voi tehdä mitään.
Jos on toiveita lehden suhteen, niistä kannattaa kertoa minulle. Lehden sisällön ja rakenteen osalta viesti menee kauttani parhaiten toimituksen tietoon, mutta ei välttämättä liiton toimiston tai lehden postituksesta vastaavan henkilön tietoon. Tiedän, että tällainen kaveri on olemassa, mutta en tiedä missä.

On taas hyvä käsitellä näitä asioita täällä keskustelupalstalla, niin kaikkien ei tarvitse panna samaa kysymystä eteenpäin, jos se on täällä jo kertaallen kysytty.

Terveisin,
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja tuomas.tuomi » 09 Loka 2012 14:43

.
Viimeksi muokannut tuomas.tuomi päivämäärä 13 Syys 2013 23:25, muokattu yhteensä 1 kerran
tuomas.tuomi

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 09 Loka 2012 14:55

tuomas.tuomi kirjoitti:
Weltsu kirjoitti:...ja ensivuonna kaikki saavat lehden, kun...

Hyvää kannattaa odottaa, sano entinen saatille lähtijä.. Mutta toisaalta, selkä vääränä saa roskikseen niitä raahata. Eikö ole sähköistä versiota..

Terv. Tuomas, vali vali vali

Tähän voin vastata: sähköistä versiota ei tähän näköön tule. Ehdotin sitä, mutta toistaiseksi konklaavi oli sitä mieltä, ettei ole hyvä panna lehteä sähköiseen jakoon ainakaan ilmaiseksi ja maksuversio ei synny ihan käden käänteessä.

Voisin tietysti leikkiä ennustajaa, ja veikata, että 2014 on sähköinen lehti.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja tuomas.tuomi » 09 Loka 2012 15:12

.
Viimeksi muokannut tuomas.tuomi päivämäärä 14 Syys 2013 00:20, muokattu yhteensä 1 kerran
tuomas.tuomi

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 09 Loka 2012 15:59

Jaakko Makikyla kirjoitti:Olen Melonta Soutu -lehden toimikunnassa. Toimikunta kokoontuu vasta lehden ilmestymisen jälkeen, jolloin mahdollisille puutteille ei enää voi tehdä mitään. Jos on toiveita lehden suhteen, niistä kannattaa kertoa minulle. Lehden sisällön ja rakenteen osalta viesti menee kauttani parhaiten toimituksen tietoon

Näytin huvikseni vanhaa ja uutta lehteä yhdelle "ei meloja eikä soutajalle" ja kysyin kumman kannen tyyli on parempi? Vastaus oli mielenkiintoinen uusi tyyli on nykyaikaisempi ja tyylikkäänpi, mutta silti vanha lehti näyttää kivemmalta. Olen itse vähän samoilla linjoilla, mutta minkä sille voi jos lyhyt ja ytimekäs nimi oli pakko muuttaa pitkäksi. Ja toinen seikka pliisuun vaikutelmaan lienee vaan se vihreä väri otsikossa. Vanhassa lehdessä sattui olemaan punaista, mutta muistaakseni vanhassakin lehdessä otsikon väri vaihteli.

Minulla oli jo parikin avokanoottiaiheista juttua pöytälaatikossa, mutta ei vain ollut niihin sopivia kunnollisia kuvia. En kiirehtinyt tyrkyttämään omia juttujani, koska viime vuonna syyskuun numero oli kuulemma liiankin täynnä. Kuvittelin tilanteen olevan sama. En tiedä oliko. Näin jälkikäteen on helppo sanoa, että olisi pitänyt lähettää jutut, koska ei sisältöä nyt ainakaan liikaa ollut ja vähän huonommillakin kuvilla näköjään juttuja julkaistaan.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 09 Loka 2012 16:56

Tiina Kujansuu kirjoitti:
Jaakko Makikyla kirjoitti:Olen Melonta Soutu -lehden toimikunnassa. Toimikunta kokoontuu vasta lehden ilmestymisen jälkeen, jolloin mahdollisille puutteille ei enää voi tehdä mitään. Jos on toiveita lehden suhteen, niistä kannattaa kertoa minulle. Lehden sisällön ja rakenteen osalta viesti menee kauttani parhaiten toimituksen tietoon

Näytin huvikseni vanhaa ja uutta lehteä yhdelle "ei meloja eikä soutajalle" ja kysyin kumman kannen tyyli on parempi? Vastaus oli mielenkiintoinen uusi tyyli on nykyaikaisempi ja tyylikkäänpi, mutta silti vanha lehti näyttää kivemmalta. Olen itse vähän samoilla linjoilla, mutta minkä sille voi jos lyhyt ja ytimekäs nimi oli pakko muuttaa pitkäksi. Ja toinen seikka pliisuun vaikutelmaan lienee vaan se vihreä väri otsikossa. Vanhassa lehdessä sattui olemaan punaista, mutta muistaakseni vanhassakin lehdessä otsikon väri vaihteli.

Minulla oli jo parikin avokanoottiaiheista juttua pöytälaatikossa, mutta ei vain ollut niihin sopivia kunnollisia kuvia. En kiirehtinyt tyrkyttämään omia juttujani, koska viime vuonna syyskuun numero oli kuulemma liiankin täynnä. Kuvittelin tilanteen olevan sama. En tiedä oliko. Näin jälkikäteen on helppo sanoa, että olisi pitänyt lähettää jutut, koska ei sisältöä nyt ainakaan liikaa ollut ja vähän huonommillakin kuvilla näköjään juttuja julkaistaan.

Nimestä: oli siinä muitakin vaihtoehtoja, alkuun katsottiin hyväksi käyttää kokonaisia sanoja.
Vihreestä: se on uuden liiton värimaailmaa, mutta ainakin kannen on pakko raikastua. Punaistakin varmaan tulee.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja mpikkara » 10 Loka 2012 13:50

Tiina Kujansuu kirjoitti:
Minulla oli jo parikin avokanoottiaiheista juttua pöytälaatikossa, mutta ei vain ollut niihin sopivia kunnollisia kuvia.

kai niitä kuvia ois jostain löytynyt, jos oikein oltais ryhdytty etsimään...
juttujen tekijät ne muutoin ovat harvemmassa

kirjastossa tätä ennen luin, kunnes se on nyt tullut kotiin

näitä "pakollisia" lehtiä, joita et voi itse valita, otatko sen vai et, en ymmärrä
muutamia nytkin vaan tulee ja pakko on maksaa jossain jäsenmaksussa, halusitpa sitä tai et
ja juu, vali vali...
mpikkara

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 10 Loka 2012 14:12

mpikkara kirjoitti:kai niitä kuvia ois jostain löytynyt, jos oikein oltais ryhdytty etsimään...
juttujen tekijät ne muutoin ovat harvemmassa

kirjastossa tätä ennen luin, kunnes se on nyt tullut kotiin

Sun kuvat on aina hienoja, mutta ne joita näytit mulle eivät yhtään sopineet aiheeseen. Ripatin Timon kanssa tehtiin niin, et se näytti mulle sata kuvaa ja minä sitten valitsin niistä viisi ja se käsitteli ne lehtikuntoon. Tähän juttuun olisivat sopineet kuvat joissa vilahdan minä itse. Ja sellaisia sulla ei ehkä edes paljon olisi, koska Lapin retkellä mentiin vähän eri aikatauluissa.

Ainakaan meidän yhdistyksen kautta ei sulle Meloja Soutua ole tilattu. Oiskohan nyt niin että olet saanut sen vastalahjaksi kansikuvasta.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja keke » 10 Loka 2012 17:41

Terve,
laita Tiina juttusi vain eteenpäin. Jos nyt et välttämättä omaa kuvaasi juttuun halua, niin laita mukaan viesti, että muiden aiheeseen sopivia kuvia voi liittää juttuusi. Lehdessä kyllä mainitaan kenen on tarina ja kenen kuvat. Viimeisessä Melonta soutu -lehdessä oli useampikin ajaton juttu. Eivät siis sidoksissa tiettyyn julkaisu ajankohtaan. Kilpailu ja tapahtuma kutsut ajankohtaisimpia uutisia. Samoin kilpailu tulokset, mutta niitähän ei lehdessä liiemmin julkaista. Päätoimittaja kokoaa lehden ja pohtii mahdolliset teema numerot. Helpottaa lehden kokoamista kun on juttuja ja kuvia varastossa. Lähetellään vain edelleen lehteen runsaasti valmiiksi muokattua aineistoa.
Vähän valjulta se kansiteksti vielä tuntuu, mutta kai siihen muutaman numeron jälkeen tottuu. Kirjastossa lukemisesta sen verran, että ainakaan ykkös numero ei saapunut lähi kirjastoon.
tv. keke
keke

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 10 Loka 2012 21:07

keke kirjoitti:Kirjastossa lukemisesta sen verran, että ainakaan ykkös numero ei saapunut lähi kirjastoon.
tv. keke

Haa, kiitos keke vinkistä. PItää kertoa eteenpäin.
Ymmärtääkseni kirjastot tilaavat lehtiä, mutta voi olla, ettei kukaan ole tullut ajatelleeksi kirjastoa päätoimittajavaihdoksen jälkeen.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä

EdellinenSeuraava

Paluu Avokanoottiyhdistyskeskustelua.