Uusi keskusteluryhmä Googlessa

Puhutaan yhdistyksestä.

Uusi keskusteluryhmä Googlessa

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 13 Syys 2013 22:47

Moi,

sain eilen huutia saunassa, että Avokanoottiyhdistyksen keskustelupalsta on vanhanaikainen ja hankala.

Tein asialle jotain, perustin Googleen keskustelupalstan, jonne olette tervetulleita.
Katsotaan, virkoaako se henkiin. Palsta on ainakin alkuun kohtuullisen julkinen.
Jos haluat hallinnoijaksi, kerro mulle.

https://groups.google.com/forum/?hl=fi# ... vokanootti

Jaakko
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

Re: Uusi keskusteluryhmä Googlessa

ViestiKirjoittaja Weltsu » 15 Syys 2013 22:15

Nyt on vaan niin paljon kaikenlaisia palstoja, ettei oikein tiedä mistä lukea. Pähkäillään yhdessä ja porukalla, mitä palstaa pääosin käytetään. Nyt syys ja talvi on varmaan hyvää aikaa kehitellä.
Tuo Facebook on osalle hyvä ja toimiva, minä sitä taasen vihaan ja kammoan, koska olen tumpelo käyttäjä.
Weltsu, Veli-Matti Lehtonen
Weltsu

ViestiKirjoittaja IS. » 17 Syys 2013 12:12

Minulle ei ole toistaiseksi avautunut tarve uudelle avokanoottikeskusteluryhmälle. Ylipäätään kaikki (melonnan) keskusteluryhmät ovat aika hiljaisia, enemmänkin tiedonvälityskanavia. Siinä tarkoituksessa ja myös varsinaisille keskusteluille nykyinen yhdistyksen nykyinen foorumi toimii hyvin enkä tiedä miten uusi ryhmä parantaisi asiaa.

Ilkka
IS.

ViestiKirjoittaja pmaksima » 17 Syys 2013 21:03

Kannatan myöskin nykyisen palstan käyttämistä ja tarvittaessa kehittämistä.

Petri
pmaksima

Re: Uusi keskusteluryhmä Googlessa - suljettu

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 23 Syys 2013 11:18

Laajennetaan vähän:

ilman muuta, jos ajattelee vain itseään ja omaa tarvettaan, kaikki muutokset tai siirtymiset uusiin järjestelmiin ovat hankalia, jos haluaa jakaa tietoa laajemmin ja helpommalla, niin tämä systeemi on aika kolho.

Tämän palsta yhtenä ylläpitäjänä voin sanoa, että muutokset tällä alustalla ovat työläitä.
Esimerkiksi,
- uudelle hallitukselle pitäisi jakaa kansio, joka nyt on jaettu vanhan hallituksen jäsenille, jota muut kävijät eivät näe. Kun tähän on tarve kerran vuodessa, eo millään muista, mitä eri termit tässä järjestelmässä tarkoittavat
- jo nyt hallitus tuntuu käyttävän googlen dokumentteja ja ilmoittautumiseen googlen lomakkeita
- asetukset, jolla jäsen voi laittaa tietyt jutut seurantaan, toimivat kömpelösti
- uusi jäsen tai veirailija joutuu puuhaamaan aika lailla, ennenkuin on käynyt läpi, mitä keskusteluja haluaa seurata
- kuvien liittäminen tänne on todella hankalaa
- sivuston varmuuskopioinnista pitää itse huolehtia, kuka ottaa sen tehtäväkseen? :)

Kuten kokouksessa kävi ilmi, www-sivuille pitää niillekin tehdä jotain, nyt ne ovat minun takanani. Liikaa puuhaa yhdelle jäsenelle.

Googlessa saa ydistettyä keskustelun, kutsut, kyselyt, kalenterit, blogit ja perinteisen web-sivuston. Googlen tietoturva ja varmistukset ylipäätään ovat varmasti nykyistä järjestelmää kattavampia.
Google ei ole kaikilta osin optimi sekään, mutta kun asiat ovat yhdessä paikassa, on siitä yleensä etua.

Google on tällä hetkellä näistä ilmaisista järjestelmistä palveluiltaan laajin.

Pahin tilanne, on, että on useita järjestelmiä, joissa on eri tietoa.
Tieto muuttuu hyödylliseksi vasta, kun se liikkuu.

Suljin toistaiseksi Google-palstan kokeilusivut.
Nykytilanne ei elä ajassa ja palvelee lähinnä vanhoja jäseniä ja niitäkin kömpelösti.

Jään odottamaan muita ehdotuksia, joilla tämä kuvio ratkeaa.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja Weltsu » 25 Syys 2013 18:52

Täyttä asiaa! Minä olen tumpelo käyttämään saati laatimaan mitään sivustoja. Meillä on yhdistyksessä tosi ammattilaisia ja Jaskan tekemät kotisivut ovat hyvät. Olen joka käänteessä rummuttanut vastaantulijoille käyntiä sivuilla. Mutta kuten Jaska kertoi, ei yhden ihmisen varassa saa olla näin tärkeä foorumi. Tiedonjakamisen pitää olla helppoa ja hakeva löytää helposti mitä haluaa. Näin se vain on.
Syystapaamisessa kerroin tarkoituksesta pistää pystyyn työryhmä/vastaava, joka väsää yhdistykselle kotisivut. Pidän tärkeänä saada entisiltä sivuilta, niin retki kertomukset kuin kaikki ajattomat asiat. Tämän takia pyydän asiansa osaavia tulemaan mukaan ikimuistettaviin talkoisiin. Kokoontuuko viisasten kerho ensin täällä palstalla ja sitten kun tekijöitä löytyy aivan oikeasti, niin he kokoontuvat ja pistävät raamit valmiiksi. Hallituksen siunaus projektille ja sitten homma haisemaan.
Weltsu

ViestiKirjoittaja pmaksima » 25 Syys 2013 21:58

Kehitys kehittyy.

Jos uusi keskustalupalsta tarjoaa vähemmällä ylläpitotyöllä suunnilleen saman toiminnallisuuden kuin nykyinen keskustelupalsta, niin uskoisin, että kannatusta keskustelupalstan siirtämiselle uudelle alustalle (Google) löytynee.

Petri
pmaksima

ViestiKirjoittaja Weltsu » 26 Syys 2013 17:55

Näin on ja se tehtäneen. Pyydän aivan oikeasti asiantuntevia yhdistyksemme jäseniä tekemään tämän ja sen siunaus hallitukselta. Kiitos jo etukäteen tekijöillea, Weltsu
Weltsu

Paluu Avokanoottiyhdistyskeskustelua.