Kesäkuun 2012 Lapin retki = Vietka-Ivalojoki, suunnittelua

Tulevia ja menneitä melottuja retkiä.

Re: Kesäkuun 2012 Lapin retki = Vietka-Ivalojoki, suunnittel

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 14 Joulu 2011 22:54

ripa kirjoitti:hmmm.. Pitäisikö siirtyä kumikanootisteihin......

Kumppari ei ratkaise mitään ongelmaa ainakaan minun kannaltani. En jaksa meloa kaksikkona kumikanootilla yhtään enempää kuin yksinäni soololla. Melontavauhti tuntuu olevan samaa luokkaa. Kumppari ei ole mikään ilmalaiva, joka leijuu itsekseen metsän läpi veden äärelle. Paitsi tietenkin silloin kun on samassa kanootissa Janne P:n kanssa. ;)

Ja vuokrakanooteista. Näen sieluni silmin itseni kiskomassa Tetonia pitkin vaivaiskoivupusikoita. Mä kuolen sinne tunturiin ennen kuin löydän vettä. Voisin palkata vuokrakanootille pari kantajaa, niinhän ne vuorikiipeilijätkin tekee. Samalla rahalla ne jätkät varmaan melovat sen kanootin Inariin. Hmmm... ei sattuisi löytymään paria vuokrakanootteista innostunutta yhdistyksen jäsentä, jotka ottaisi pestin vastaan? Mukavaa puuhaa, eikö?
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Weltsu » 15 Joulu 2011 19:22

Samaa olen tässä sivullisena miettinyt. Vuokravehkeet ovat ok. muttei Korsajärvelle vedettäviksi saatika kannettaviksi. Aikataulua sopivasti, naatiskellen rasituksesta ja hieman/paljon hikeä kullanhuuhtojien vastaavia juttuja sitten verraten... Onnistumisen elämys on sitten sitäkin hienompi.
Tahtoisiko joku omakohtaisia kokemuksia kysellä Kc.fi sivuilla taikka puhelimella? Vaikka Timo W taikka Risto S reittinne meloneilta?
Voin myös antaa kavereiden tiedot jos soitatte minulle 0405868064
Tällaisia avokanoottimelojien suunnitelmia lisää retkipalstalle! Tehdään hyviä retkiä ja tapahtumia.
Weltsu, Veli-Matti Lehtonen
Weltsu

ViestiKirjoittaja Janne Pyykkö » 16 Joulu 2011 11:31

Hyvältä näyttää, että noin moni on kiinnostunut. Varustautuminenkin kuuluu alkaneen. Jaakolta (Mäkikylä) kuulin, että Jyrki (Uotila) osti koottavan pakboatin Jaakolta tämän retken takia. Tervetuloa Jyrki kumikanoottilogistiikkaan mukaan! Seuraavaksi tarvitset hyvät pakboat-kärryt, jotta saat kaikki kamat kulkemaan kevyesti, koska pieniä siirtymisiä tulee monta.

Kumikanoottilogistiikka tiivistettynä: yöjunalla Rovaniemelle, josta 100 metriä bussille. Kittilän Sirkassa pois bussista ruokakauppaan ja sieltä ravintolaan, josta loppumatka taksilla Puljuun, josta melonta alkaa. Melonta päättyy Kutturaan, josta taksi Saariselälle, josta bussilla Rovaniemelle, josta junalla kotiin.

Noh, näitä ehtii hioa vielä monta kertaa.
Yhteystiedot: Janne Pyykkö, Aallonhuippu 6 B 18, 02320 Espoo, 040-5333649, blogi http://avisuora.wordpress.com
Janne Pyykkö

ViestiKirjoittaja Weltsu » 16 Joulu 2011 20:30

Houkutelkaa joitakin melojia Kutturaan teidän lopetuspäiväksi. He jättävät autonsa teille ajettavaksi Ivaloon. (Auton avaimet Ivalossa vaikka hotellin respaan)
Koskisin pätkä sitten autontuojilla Kutturasta Toloseen ja siitä sitten suistomelontaa hissukseen perille Ivaloon. Jää näin yksi pätkä bensarahaan ilman takseja. Samoin heille, jotka eivät uskaltaudu Korstunturin vetotaipaleelle, avautuu hieno mahdollisuus meloa Ivalojokea.
Weltsu

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 03 Tammi 2012 18:20

Jokainen voi askarrella itse oman karttan retkikartta.fi kautta, mutta siltä varalta ettei huvita, niin laitoin oman tekeleeni näytille. 1:25000

https://plus.google.com/photos/11211475 ... 1913457441

PS. Tuota ei kyllä taida saada zoomailtua netin kautta :(
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja ripa » 03 Tammi 2012 21:38

Olen jo askarrellut melkein koko matkan. Ja kait sen voi laittaa jossain vaiheessa yleiseenkin jakeluun ainakin lähtijöille. Kuulema maanmittaushallituksen koko digikartta-aineisto tulee toukokuussa täysin ilmaiseksi.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 03 Tammi 2012 23:08

ripa kirjoitti:Olen jo askarrellut melkein koko matkan. Ja kait sen voi laittaa jossain vaiheessa yleiseenkin jakeluun ainakin lähtijöille. Kuulema maanmittaushallituksen koko digikartta-aineisto tulee toukokuussa täysin ilmaiseksi.

No se on hyvä uutinen. Itse hieman emmin uskallanko laittaa tuon jakeluun, koska pelkäsin että vihainen maamittauslaitos haastaa minut oikeuteen. Tein omasta kartastani neljä A3 tulostetta, jotka saa näppärästi laminoitua kahdeksi kaksipuoliseksi A3 kartaksi. Silloin mittakaavaksi tulee suunnilleen 1:50000, mutta maastokartan merkinnät näkyvät. Ne saa tulostettua saitilta vain 1:25000.

Vaikka tekelettäni ei saa ruudulla zoomattua sen voi tallentaa ja zoomailla sitten kuvankäsittelyohjelmalla. Äh perun puheeni, bitit katoavat taivaaseen. Eli jos tarvetta ilmenee, niin voin tosiaan lähettää kuvan/kuvat sähköpostilla. Ja koska olen karttafriikki, niin haluan tietenkin vertailla Ripan käsityötä omaani.
Tiina Kujansuu

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 04 Tammi 2012 02:10

Tiina Kujansuu kirjoitti:Jokainen voi askarrella itse oman karttan retkikartta.fi kautta, mutta siltä varalta ettei huvita, niin laitoin oman tekeleeni näytille. 1:25000

https://plus.google.com/photos/11211475 ... 1913457441

PS. Tuota ei kyllä taida saada zoomailtua netin kautta :(

Google antaa virheilmoitukset?
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

ViestiKirjoittaja ripa » 07 Helmi 2012 00:28

Ohessa näytille 1. karttalehti.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

ViestiKirjoittaja Weltsu » 07 Helmi 2012 01:02

Oletteko kysyneet keneltäkään reitin tehneeltä vai keksittekö pyörän uudelleen? Pajukot eivät näy hyvin kartassa. Mutta eipä niiden risujen kasvusta ole takeita koska talvetkin ovat mitä ovat. Ylävirtaan ovat kuulemma joet lopussa aika mutkaisia, ei koskikajakki tahdo kääntyä. Sauvomalla ja vetämällä ja kuivapuku on muotia. Kahlaamalla tarvittaessa/usein pääsee eteenpäin. Kateeksi edelleen käy. Hieno reissu tulossa osallistujille.
Weltsu
Weltsu

EdellinenSeuraava

Paluu Retket