Kanootin lastaaminen auton katolle

Turvalliseen melontaan turinoita.

Re: Kanootin lastaaminen auton katolle

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 17 Kesä 2010 14:28

Minissä on korkeus kohdallaan! Munkaan ei tarvitsisi varpistella nostaessani kanoottia katolle. Auto vaihtoon. :D

Kysymys vielä telineistä. Jotta kanootit menisivät katolle vierekkäin tarvitaan leveämmät telineet. Muistanisin, että Ripalla ainakin oli leveämmät telineet, joissa oli jonkinlaiset tapit tai koukut tankojen päissä. Mikä niiden idea on ja mistä sellaisia saa? Thulen sivuilta yritin kaivaa tietoja tankojen leveydestä, mutta en löytänyt.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Avatar
Tiina Kujansuu
 
Viestit: 412
Liittynyt: 17 Huhti 2010 22:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Kanootin lastaaminen auton katolle

ViestiKirjoittaja ripa » 18 Kesä 2010 16:24

Tappien ideana on ettei kanootti lastatessa tipahda sivusta alas (nimim. "2 peiliä rikottu") ja hihna pysyy telineen alla eikä luiskahda pois päästä (nimim. "Typhoon vain perästä trailerissa kiinni ja keula mettähallituksen puolella 80 km/h vauhdissa). Halvimmalla pääsee, kun poraa putkeen reiät ja pultti/kierretanko kiinni. n.2 cm riittää molempiin ed. mainittuihin jutuihin. Siis tappi on mulla sekä ala- että yläpuolella.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa
 
Viestit: 149
Liittynyt: 22 Helmi 2010 17:10
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kanootin lastaaminen auton katolle

ViestiKirjoittaja Tiina Kujansuu » 29 Elo 2011 13:41

Ensiluokkaista huoltoasemapalvelua kanootirahtarille Heinolan suunnalla.
Yhteystiedot: Kilonpuisto 2 D 70, 02610 Espoo p.040 868 4017
Avatar
Tiina Kujansuu
 
Viestit: 412
Liittynyt: 17 Huhti 2010 22:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Kanootin lastaaminen auton katolle

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 29 Elo 2011 15:08

Auton kattotelineen putkien maksimipituus löytyy rekisteriotteesta = auton leveys.
Mulla on normimittaiset Thulet ja vanhan Thulen teräsputket, jotka on tasan auton rekisteriotteen mitan pituiset.
Pitkien tankojen kanssa pitää joka koko ajan muistaa varoittaa itseä ja muita: "varo kattotelinettä".

IMGP1541.JPG

Kun kanootteja sidotaan vierekkäin, on hyvä jättää selvä rako, muuten kyljet hankaavat toisiinsa ikävän jäljen.
Klikkaa kuvaa, niin näet sen kokonaisena.

IMGP1549.JPG

Kolmas kanootti sidotaan tukevasti kakkoseen ja nippu varmistetaan sitomalla kanootti päistään napakasti yhteen.
Klikkaa kuvaa, niin näet sen kokonaisena.

Jos oikein nipoisin, niin kaula- ja peräkiinnitykset pitäisi sitoa kanootin rakenteisiin eikä keula/peränaruihin.
Ja solmuista: jos haluaa saada narun solmut joskus auki, kannattaa solmut tehdä kaksinkertaisella narulla.

Jos nippua töniessä auto heiluu, eikä kanootit, niin paketti on matkavalmis. Sateella on hyvä muistaa, että nailonhihnat venyvät. Huoltsikalla kannattaa aina tsekata kiinnitys. Ennätys on ollut, kun Suomimeloossa kahvin aikana joku pölli kuormahihnoja trailerista huoltoaseman pihalla...
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Avatar
Jaakko Mäkikylä
 
Viestit: 793
Liittynyt: 07 Joulu 2009 01:57

Edellinen

Paluu Turvallisuus



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron