Kuivapukukelluntatapahtuman oppeja

Melonnan opettelu ja tekniikka/välineviisastelu.

Kuivapukukelluntatapahtuman oppeja

ViestiKirjoittaja Jaakko Mäkikylä » 29 Tammi 2010 18:36

Oli viime lauantaina kuivapukukellunta. PItää hetimiten panna muistiin, mitä voisi tehdä paremmin.

Kuva

Yleinen ohjeistus ja toiminnan organisointi.
Joka hommaan pitäisi olla tekijä ja varamies, jota mikään posti ei jäisi tyhjäksi tai missään vaiheessa ei joku jää jumiin yhteen virkaan.

Esimerkki: kokkaaminen. Kokki oli sattumalta myös kuvaaja. Joten olisi pitänyt olla varakokki, joka olisi jäänyt kyökkiin, kun pääkokki vaihtaa roolin kuvaajaksi.
Samoin avannolla olisi pitänyt olla kaksi toiminnan pyörittäjää. Nyt sentään oli kaksi turvamiestä, Jyrki ja minä. En vaan ollut ohjeistanut Jyrkiä ohjaamaan kokeilijoita. No - en ohjannut niitä sen kummemmin itsekään. Saivat aika vapaasti toimia ja kokeilla.

- harjoitus pitäisi saada rullaamaan: avantoon > 5 min kelluntaa > kiipeämiskokeilu kanoottiin > kiipeämiskokeilu jäälle > uusi rundi
Ja yleisemmin: porukka toimimaan ketjuna niin, että kukin vuorollaan näkee toisenkin tekemän suorituksen. Parhaiten tietysti oppii, kun tekee itse, mutta kehittyy, jos näkee toisen suoritteen oivalluksineen ja virheineen.
Ketjuprosessia on myös helppo tarkkailla ja homma pysyy kontrollissa.

Saunassa olisi pitänyt olla joku järjestäjistä kuulemassa palautetta ja kommentoimassa / vastaamassa kysymyksiin.

Ei tule mulle muuta mieleen.
Kuva Jaakko~
Jaakko Mäkikylä | Helsinki | Off-Road Paddler -blogi
Jaakko Mäkikylä

Paluu Koulutus