Vinkkejä polviasentoon?

Mies van Der Rochen sanoin: "Jumala on ykstyiskohdissa"
Pieniä asioita, jotka tekevät melomisesta elämyksen.

Vinkkejä polviasentoon?

ViestiKirjoittaja Timo Puomio » 12 Touko 2014 23:31

Onko kenelläkään vinkkiä miten soolossa kestää polviasennossa yli tunnin, että nilkat eivät olisi aivan päreinä? Joo, olen korottanut penkkiä ja lisännyt kulmaa, mutta paine nilkoissa vie hommasta nautinnon.
Timo Puomio

Re: Vinkkejä polviasentoon?

ViestiKirjoittaja Weltsu » 13 Touko 2014 20:17

Olen nähnyt foamista laitetun pohjalle kourut polville ja säärille. Nilkan kohdalla kouru nousee hieman ja nilkan alle jää tyyny. Lisäksi varpaiden takapuolelle voi laittaa palikat, melkein kuin juoksijan lähtötelineissä...
Kateeksi käy omilla titaanipolvillani. Sit on topin reisituista saa hyvät reisiremmit ja halvalla. Vilkaiseppa vaikka Welhon sivustoilta. Yritän laittaa reisistä kuvan avokanoottiyhdistyksen faceen. Kyllä se viesti ja kuva siellä killuu muiden kirjoittajien kohdalla. https://www.facebook.com/Avokanootti
Weltsu, Veli-Matti Lehtonen
Weltsu

ViestiKirjoittaja ripa » 15 Touko 2014 16:14

Tunti on jo ihan hyvä aika. Pakko niitä jalkoja on välillä ottaa pois penkin alta, ettei aivan täysin puudu.
Joo toi nilkan kohdalle koroke, ettei nilkka suoristu liikaa, auttaa varmaan eniten. Liimatut korokkeet vaan voivat vaikeuttaa kanootista poistumista. Mulla tuppaa nuo irtonaiset jäämään kotiin tai katoamaan.
Ja talviharjoittelu kuten TV:n katselu polviasennossa lattialla auttaa myös.
Ripa, OCmeloja
Kuva
ripa

ViestiKirjoittaja Milko » 15 Touko 2014 18:14

Olen huomannut että sinnikäs harjoittelu auttaa. Keväällä on aika tuskaista, mutta elokuussa puutuminen ei enää pahemmin haittaa. Henkilökohtaisesti ongelma on toinen polvi joka alkaa kipuilemaan parin päivän jälkeen.
Suosittelen kaikkia edes koittamaan polvelta melomista. Selkä ei väsy ja vedossa on voimaa.
Milko

ViestiKirjoittaja Timo Puomio » 20 Touko 2014 22:52

Kiitos vinkeistä, nyt alkaa sujua. Muutaman kokeilun jälkeen minun kohdallani parhaiten näyttää toimivan melontakengän sisälle, nilkan etupuolelle asetetut pienet telttapatjan palaset. Eivät karkaile, eivätkä haittaa asentoa vaihtaessa. Ja pysyvät mukana kävellessäkin.

Melontakesää!
Timo Puomio

Paluu Vinkkejä